Terms of service

K√ĖPVILLKOR

√Ąr det n√•got du undrar √∂ver g√§llande v√•ra villkor n√•r du oss enklast p√• info@discexpress.se .

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Discexpress.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas efter att beställning mottagits av discexpress.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Discexpress.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund och leveransbekräftelse skickats. För att handla hos oss måste du vara 18 år och discexpress.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

Discexpress reserverar sig för eventuella färg- och viktavvikelser. Vi behåller oss rätten att skicka annan nyans eller liknande färg än visad bild på hemsidan av varan samt en viktavvikelse på 3 gram.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Discexpress.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på hemsidan så som priser och lagersaldo.

3. Frakt

Frakt räknas ut vid orderläggning.

4. Leveranser

Best√§llningar behandlas snarast m√∂jligt och levereras normalt inom 1-5 arbetsdagar inom Sverige, Finland, Norge & Danmark. √Ėvriga Europa och v√§rlden kan det tillkomma upp till 7 extra dagar.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om felet samt erbjuder liknande vara. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

5. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

6. Transport

Discexpress.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Ta aldrig emot ett skadat paket. Vid synliga skador på paketet gör en skadeanmälan direkt till transportföretaget.

7. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@discexpress.se.

8. Retur, Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. 

Produkterna ska vara:
-Oanvända
-I orginalförpackning, om du fick med det
-Fraktkostnaden bekostas av dig som kund
-Alla returer ska anmälas innan de skickas till info@discexpress.se, märk mailet Retur och ditt ordernummer.
-Vill du ha hjälp med frakten hjälper vi gärna till se instruktion längre ned
-Återbetalning sker när varorna är oss tillhanda, vid betalning av Klarna och bank-/kreditkort kan det ta upp till 10 extra bankdagar för pengarna att nå dig.

Returerna sänds till:

Fagersta Discexpress AB
Lövparksvägen 9
73730 Fagersta

-Märk paketet "Retur" och bifoga packsedel alternativt märk kuvertet med vilken order det gäller.

Vill du ha hjälp med frakten, ordnar vi gärna retursedel som du skriver ut själv. Returen sker då till självkostnadspris och reduceras från återbetalningen av varan.
Skicka isåfall mail till info@discexpress.se, märk mailet Retur Frakthjälp och ditt ordernummer.

9. Reklamationer

Vid reklamation skickas bilder som tydligt visar felet på varan till info@discexpress.se. Märk mailet Reklamation.

Varan skickas därefter till Discexpress. Vid konstaterad reklamation och felaktighet på varan står Discexpress för frakten tillbaka:

Fagersta Discexpress AB
Lövparksvägen 9
73730 Fagersta

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

10. √Öterbetalningar

Återbetalning sker i första hand med det betalmedel som användes vid orderläggning. Vid retur sätts pengarna tillbaka när produkten/ordern ankommit tillbaks till vårt lager. För Klarna och betalkort kan upp till 10 extra dagar bankdagar tillkomma.

11. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

12. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@discexpress.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).

13. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 300 kr.

14. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/